Du är här

Aktivitetspass

Fredag-söndag erbjuder vi olika typer av aktivitetspass för våra gäster.

Fördjupa din SPA-upplevelse med våra aktivitetspass. Som SPA-gäst har du fri tillgång till de program som är aktuella när du besöker oss. Yoga för smidighet och själsro, skonsam vattenträning som ger musklerna lagom motstånd eller kanske en pulshöjande cirkelträning - valet är ditt! Aktuell information om vad som erbjuds kommande helg ser du nedan. Anmälan görs i SPA-receptionen. Om du vill träna ännu mer har du dessutom fri tillgång till vårt gym.

 

 Fredag 28/4
 kl.16.00 Bodytoning
 
 Lördag 29/4
 kl.10.00 Pilates

 kl .16.00 Yoga
 kl..17.00 Lugn & harmoni

 Söndag 30/4
 kl.10.00 Yoga
 kl.17.10 Zumba

Måndag 1/5
kl 10.00 Core/avslappning
 

 


Zumba – 45 min.
Zumba baseras på konditionstränande, rytmisk dans. Heta latinska rytmer som cumbia, salsa, samba och merengue har kombinerats med läckra danssteg som tränar överkroppen, underkroppen och allt däremellan. Det är så kul att man inte ens tänker på att man tränar!

MLR (Mage Lår Rumpa) – 45 min.
Ett pass för alla. Efter en enkel uppvärmning tränar vi kroppens nedre del med hjälp av gummiband och kroppens eget motstånd. Supereffektiv träning för mage, lår och rumpa.

Qigong – 45 min. 
Österländsk metod som förenar rörelse, andning, koncentration och ökar ditt välbefinnande.

Pilates – 45 min.
Pilates är en träningsform som fokuserar på andningsteknik, rörelsekvalitet och kroppskännedom. Varje övning utgår från de djupa stabiliserande strukturerna i mage, rygg och bäcken och engagerar hela kroppen. Rörligheten förbättras och hållningen korrigeras. Resultatet är en balanserad kropp som känns stark, lätt och rörlig.

Yoga – 45–60 min.
Här får du möjlighet att prova ett system för mental och fysisk träning. Yoga har skapats för andlig utveckling genom balans mellan kropp och själ.

Body Toning – 45 min.
Vi värmer upp till musik och därefter tränas styrka med hela kroppen. Avslutas med stretchövningar.

Cirkelträning – 60 min.
Tufft och roligt pass, där man blandar kondition och styrka på olika stationer.

Step Up – 50 min.
Ett pulshöjande pass där vi med enkel koreografi och steg till musik får en riktig genomkörare.

Step & Styrka – 60 min.
Här varvar vi kondition med styrka och en skön stretch.

Lugn och Harmoni – 30 min.
Här kan inriktningen variera, muskulär eller mental avslappning.

Core/avslappning – 45 min.
Bål stabiliserande övningar i lugnt tempo som avslutas med stretch till härlig musik.

HIT -
High Intensity Training

Maq/Core -
Rörlighetsträning där vi inriktar oss på följsamhet, stabilitet och koordination samt bålstabiliserande övningar.

Crosstraining
Allsidig träning för rörlighet, kondition, uthållighet och styrka

Multifit
Ett roligt styrkepass för hela kroppen

Följ Hotel Skansen

Våra gäster berättar
"Kan verkligen skriva under på att Hotel Skansen absolut står i en klass för sig."